Dostęp na |
Cena |
365 dni |
290,00 zł
netto
(356,70 zł brutto)
/ 1 os.
|
Cena zawiera:
- roczny dostęp do nagrania wideo ze szkolenia,
- roczny dostęp do materiałów szkoleniowych (pdf do pobrania),
- roczny dostęp do imiennego certyfikatu szkoleniowego (pdf do pobrania).
Nagranie szkolenia, które odbyło się w dniu 05.04.2024 r.
Czas trwania: 2 godz.
- 10:00-12:00 Szkolenie online
- 12:00-12:30 Sesja pytań i odpowiedzi
- Uwagi wstępne
- Podatek VAT
- Influencer/ka a status podatnika VAT
- Influencer/ka a rodzaje świadczonych usług – w szczególności:
- reklama
- product placement
- person placement
- udostępnianie powierzchni reklamowej na stronie internetowej itd.
- powstrzymanie się od określonych działań
- sprzedaż towarów i usług
- pośrednictwo w sprzedaży towarów/usług
- Podstawa opodatkowania a formy wynagrodzenia influencera / influencerki
- wynagrodzenia w formie rzeczowej (towar, usługa)
- wynagrodzenie w formie praw majątkowych (np. uprawnień do znaczących rabatów itp.)
- wynagrodzenie pieniężne
- Formy dokumentowania świadczeń influencera / influencerki dla celów podatków VAT:
- perspektywa influencera / influencerki
- perspektywa firmy współpracującej z influencerem / influencerką
- Influencer/ka a kontrahenci zagraniczni (sygnalizacja potencjalnych dalszych „obszarów” na gruncie podatku VAT)
- Influencer/ka a odliczanie podatku naliczonego
- Dodatkowe uwagi w kontekście podatku VAT
- Podatek CIT/PIT
- Forma opodatkowania influencera / influencerki na działalności gospodarczej
- skala podatkowa
- podatek liniowy
- ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Źródła przychodów w podatku PIT influencera / influencerki jako osób nieprowadzających działalności gospodarczej:
- działalność wykonywana osobiście
- inne źródła
- Przychody z działalności influencera / influencerki z tytułu:
- reklamy
- product placement
- person placement
- udostępniania powierzchni reklamowej na stronie internetowej itd.
- powstrzymania się od określonych działań
- sprzedaży towarów i usług
- pośrednictwa w sprzedaży towarów i usług
- Jakie wydatki influencer/ka na działalności gospodarczej może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
- Podatek u źródła płacony przez influencerów / influencerki z tytułu zakupu usług reklamowych nabywanych od zagranicznych portali internetowych
- Pytania i odpowiedzi
Katarzyna Wojtowicz-Janicka
doradca podatkowy, radca prawny
Wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od 18 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.
Paweł Łabno
doradca podatkowy
Wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od 20 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.
Ten produkt jest dostępny w karnecie: