Influencerki & Influencerzy versus Podatki – CIT/PIT/VAT (05.04.2024)

Dostęp na Cena
365 dni 290,00 zł netto (356,70 zł brutto) / 1 os.

Cena zawiera:
  • roczny dostęp do nagrania wideo ze szkolenia,
  • roczny dostęp do materiałów szkoleniowych (pdf do pobrania),
  • roczny dostęp do imiennego certyfikatu szkoleniowego (pdf do pobrania).

Nagranie szkolenia, które odbyło się w dniu 05.04.2024 r.
Czas trwania: 2 godz.

  • 10:00-12:00 Szkolenie online
  • 12:00-12:30 Sesja pytań i odpowiedzi
Tematyka: VAT CIT PIT
  1. Uwagi wstępne
  2. Podatek VAT
    1. Influencer/ka a status podatnika VAT
    2. Influencer/ka a rodzaje świadczonych usług – w szczególności:
      1. reklama
        1. product placement
        2. person placement
      2. udostępnianie powierzchni reklamowej na stronie internetowej itd.
      3. powstrzymanie się od określonych działań
      4. sprzedaż towarów i usług
      5. pośrednictwo w sprzedaży towarów/usług
    3. Podstawa opodatkowania a formy wynagrodzenia influencera / influencerki
      1. wynagrodzenia w formie rzeczowej (towar, usługa)
      2. wynagrodzenie w formie praw majątkowych (np. uprawnień do znaczących rabatów itp.)
      3. wynagrodzenie pieniężne
    4. Formy dokumentowania świadczeń influencera / influencerki dla celów podatków VAT:
    5. perspektywa influencera / influencerki
    6. perspektywa firmy współpracującej z influencerem / influencerką
    7. Influencer/ka a kontrahenci zagraniczni (sygnalizacja potencjalnych dalszych „obszarów” na gruncie podatku VAT)
    8. Influencer/ka a odliczanie podatku naliczonego
    9. Dodatkowe uwagi w kontekście podatku VAT
  3. Podatek CIT/PIT
    1. Forma opodatkowania influencera / influencerki na działalności gospodarczej
      1. skala podatkowa
      2. podatek liniowy
      3. ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
    2. Źródła przychodów w podatku PIT influencera / influencerki jako osób nieprowadzających działalności gospodarczej:
      1. działalność wykonywana osobiście
      2. inne źródła
    3. Przychody z działalności influencera / influencerki z tytułu:
      1. reklamy
        1. product placement
        2. person placement
      2. udostępniania powierzchni reklamowej na stronie internetowej itd.
      3. powstrzymania się od określonych działań
      4. sprzedaży towarów i usług
      5. pośrednictwa w sprzedaży towarów i usług
    4. Jakie wydatki influencer/ka na działalności gospodarczej może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
    5. Podatek u źródła płacony przez influencerów / influencerki z tytułu zakupu usług reklamowych nabywanych od zagranicznych portali internetowych
  4. Pytania i odpowiedzi
Katarzyna Wojtowicz-Janicka

doradca podatkowy, radca prawny

Wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od 18 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.

Paweł Łabno

doradca podatkowy

Wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od 20 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.

Ten produkt jest dostępny w karnecie: